Diskutera aldrig politik med din älskling!

Dagens kärlekstips: Diskutera aldrig politik med den du tycker om! Såvida ni inte råkar tycka lika, för då kan det vara riktigt trevligt och stimulerande! Tycker ni dock inte lika, så är det inte lika stimulerande. Jag vet inte varför, men jag ogillar starkt att diskutera saker med älskling, speciellt när det kommer till åsikter i diverse frågor, frågor som jag brinner starkt för! Kan kanske ha att göra med att jag och älsklingen har olika åsikter i dessa frågor, dvs att jag har rätt och han har förbannat fel! Dessutom så blir det extra jobbigt i våra diskussioner då jag blir fly förbannad och han fortfarande lugn som en filbunke, vet inte hur ni reagerar, men jag blir bara ännu mer förbannad! Kan kanske ha att göra med att man växt upp med två som innehar samma temperament, och nu är kär i en filbunke.

Visst är det fruktansvärt viktigt att man har en åsikt, och man håller sig till den oavsett, men skit i att diskutera med den du gillar om du redan innan vet att era åsikter går åt olika håll! Så vill du behålla er trevliga stämning, så följ mitt tips och disktuera inte politiska frågor med din älskling, det blir så lätt otrevlig stämning. Prata istället med en kompis, ventilera dina åsikter med ett syskon eller morfar, men lämna politik och kärlek var för sig!

puss puss//en lycklig caro<3
0 kommentarer