det är min pappa det!

Jag och pappa står och diskuterar Big Bag-påsar, och hur många han tror vi kommer hinna fylla under dagen. När diskussionen plötsligt avbryts och pappa stannar upp, och sen säger följande:

P - Nej, nu ska jag nog ta och ringa ett samtal. Jag har ju liten kontakter på Big Bag förstår du!
C - Jahaja, men så bra pappa. Vad ska du säga då?
P - Ja, jag ska ta och fråga vad det egentligen är jag ska betala för?
C - Ehhh...
P - Jo, man betalar ju per kilo, och nu kommer påsarna stå ute över helgen, och det kommer regna! Så ska jag betala för endast virket i, eller för allt vatten som också kommer finnas i påsen? Det ska jag fråga!
C - Mhm...
P - Betalar jag för vattnet i kycklingen? - Ja det gör jag. Betalar jag för detta? - Det vet jag inte.
Nehej du, mig lurar dom inte!(lägger han till lite tystare för sig själv, men ändå triumferande!)


Haha, jag hängde inte riktigt med varför han drog parallelen med kyckling och vatten (som egentligen är saltlösning), men det är inte alltid man hänger med i Pappas svängar! Säga vad man vill, men han vet banne mig när han ska sätta ner foten! 

3 kommentarer
Sophia

haha.. det är fan helt sjukt, men du skulle kunna skriva krönkor om vår pappa, eller en bok kanske? Han ställer ju konstigt nog till det väldigt ofta.. haha.. fan..jag ska nog låna det här till min blogg! =)

Jenny

ja vad säger man, världsklass:-)



han e fööör rolig ibland

caro - sex, kärlek och allt däremellan!

haha jaa! jag tror jag ska ta och samla alla hans roliga citat till en liten bok! jag lovar att det skulle bli årets julklapp!! :D