saker som bara sker när jag och pappa jobbar tillsammans.

Vi har precis kommit ut från verkstan, full påklädda och redo för att jobba. På gatan utanför så gör dom om asfalten, och istället för att knalla vidare till jobbet, så ställer vi oss där, sida vid sida, jag och pappa - och tittar!
Det är tyst, jag förstår inte vad vi tittar på tills pappa börjar berätta och förklara hela proceduren från början till slut hur det egentligen går till när man lägger ny asfalt på marken.
- "Och Caro, det ska du veta. Blir det ett tredje världskrig så är vi redo, det är här vi har vår olja!!"

Jag vet inte riktigt om den faktan är helt överrensstämmande med verkligheten, men det är min pappa och fram tills någon bevisar motsatsen så kommer jag tro på det.

Det här är ett sånt där fint moment som jag kommer se tillbaka på och fnissa åt när han är död. Fina lilla pappa!
4 kommentarer
Sophia

Ja men asså!! Det där är ju SÅ vår pappa!! My Good! Minns du när vi var typ 12 år och 14 år, och han ville att vi skulle åka o titta på slussarna i sickla? Och han var så nöjd när slussarna öppnades och ja, vi fattade nog ingenting? Och inte idag heller.. haha..

Jenny

Hahaha, galet. Men det är ju så sant. Vet inte nån som på sin semester fotar koppartak och hängrännor....

car0 - sex, kärlek och allt däremellan!

haha ja, men det är vår lilla pappa i ett nötskal! Minns fortfarande hur vi stod i minst 30 min och betraktade byggnadsställningar och dess teknik när vi var i Bangkok! :O Hahah!!

car0 - sex, kärlek och allt däremellan!

haha ja, men det är vår lilla pappa i ett nötskal! Minns fortfarande hur vi stod i minst 30 min och betraktade byggnadsställningar och dess teknik när vi var i Bangkok! :O Hahah!!

han är ett sant original, den där mannen! det är en sak som är säker iaf!:D