annorlunda väckarklocka.

Följande scenario ägde rum runt 07.30, vid min lägenhet i högdalen: Jag ligger och sover på soffan, och halvhör hur någon sjunger på främmande språk, samtidigt som jag drömmer om att Ernst är hemma hos mig, så jag halvtänker att det vore ju inte direkt konstigt om hon går omkring och sjunger på något språk.
Dock så vaknar jag är ur drömmen, men sången fortsätter och jag hör att det är en man som sjunger. Min första tanke är inbrottstjuvar! Men inser sen, att vilken inbrottstjuv är så dum att han går omkring på brottsplatsen och sjunger?!
Sången fortsätter och jag kan inte första vartifrån det är, för det känns som att det är någon väldigt nära som sjunger, men jag känner ju ingen som snackar ryska/polska - så vart fan kommer det ifrån?!

Det är då jag inser att det är en av byggubbarna, som bokstavligen står på det som ska bli min balkong, jobbar och slipar, samtidigt som han sjunger en låt på diverse språk.

Jaa, godmorgon Caro!
0 kommentarer