floskler.

Tänkte bara beskriva begreppet floskler, för er som inte vet det. Det är den typen av mening som så jäkla lätt slinker ut när man vill väl och försöker få någon person som det gått åt helvete för, att den ska känna sig bättre - men för personen som går igenom helvete, så känns den där meningen bara som ett hån, några extra ton på ryggsäcken och som ett jävla skämt!

När jag får höra floskler vill jag bara skrika, för det finns fan inget värre! Man sitter redan i helvete och grillas, och just en floskel bevisar bara att man grillas och liksom öser på ännu mer kol i form av medlidande från andra! (och ja jag vet, man vill så jävla väl. Men floskler förvärrar bara!!)

Exempel på floskler:
- jag vet att det gör så jävla ont nu. Men det kommer kännas så jävla mycket bättre sen!
- tiden läker alla sår
- det finns fler fiskar därute i havet

Alla som sett Fucking Åmål, minns scenen med Agnes och hennes pappa, när han försöker få henne att må bättre genom att berätta hur han 20 år senare gått från klassens tönt till den som lyckats bäst, och hon svarar - Men jag är hellre glad nu än om 20 år!

Där har vi hur jag känner inför floskler i ett jäkla nötskal! Men vad säger man då till sin kompis som fått hjärtat krossat, fått sparken, utkastad från lägenheten eller något annat helvete?

- jag vet att du mår förjävligt, och att inget jag säger kommer kunna få dig att må bättre just nu. Men jag finns här om du vill gråta, skrika, vara tyst, äta glass, skriva arga brev eller ingenting. Jag finns här<3

svårare än så är det inte, så skippa alla jävla floskler.

0 kommentarer