Håll tummarna för mig nu!

Aah, jag har massa fjärilar i magen! Har precis skrivit klart min ansökan till att bli skolinformatör för RFSU! Hoppas hoppas hoppas bara att jag blir antagen och får gå kursen och sen ge mig ut i skolorna och lära ungdomarna om allt som har med sex, kärlek, relationer och könisar att göra! ;) Åhh, hoppas jag blir antagen! Snacka om ett bra steg i rätt riktning till att bli sveriges bästa och yngsta sexolog! Nedan ser ni hur min ansökan blev, är den för nördig? Jag visste inte hur korrekt man skulle vara... Fan, håll tummarna för mig nu!

Jag heter Carolina och är 20 år. Mitt stora intresse är sex, allt som har med sex, kärlek och relationer att göra är riktigt intressant och mitt stora mål här i livet är att utbilda mig till sexolog.  Våren 2008 tog jag studenten vid Thorildsplans gymnasium där jag gick inriktning samhällskunskap – kommunikation och journalistik. Sedan dess har jag arbetat som bland annat barnflicka, kassabiträde och på café.  Nu i höstas började jag studera och läser tre kurser, ”Introduktion i genusvetenskap” och ”Män och maskuliniteter” vid Stockholms universitet, samt ”HIV – med invididen i fokus ur ett globalt perspektiv” på Karolinska Institutet.


Som person är jag glad, utåtriktad och social. Jag tycker om att träffa människor och är bra på att samarbeta med olika sorters personer. Anledningen till att jag söker till att bli skolinformatör är för att detta är ett ämne jag verkligen brinner för, och jag vill verkligen ut i skolor och lära ungdomar om allt som har med sex och kärlek att göra! Jag tänker tillbaka på min egen sexualkunskap och blir mest besvärad (just för att läraren var så dålig!), och jag vill inte att dagens ungdomar ska gå omkring ovetandes och med massa frågor som ingen har tid att svara på. Jag ser mig själv som en bra förebild och tror att jag skulle göra ett bra jobb som skolinformatör!


Helt ärligt, vad tror ni? Har jag någon chans till att bli skolinformatör? Dom kanske tycker jag är värsta nörden? Aah, fjärilarna blandas om i magen med lite panik, jag vill så gärna!!

4 kommentarer
Sophia

Jättebra!!! Du skulle lägga till Katerina som ref. bara!!! =) Då ror du hem det direkt!!! hehe!! =)



Ida

Jag tycker det var jättebra skrivet, ärligt och från hjärtat och sånt tycker jag är jätteviktigt, särskild med tanke på jobbet du söker!



Håller tummarna för dig=) puss

Martina

Lät ju kanon ! Visst hade du kunnat lägga in Katerina som referens, men dom ska ju vilja ha dig för att du är du =) Passa på och spana in hos mig, har lagt upp ett klipp som jag tror du kommer ääälska ! =P

Emma

Klart du har chans till det! Jag tycker du verkar passa och skulle absolut ringa upp dig om det var jag som rekryterade! Lycka till! :)