kyrkovalet!

Även om jag inte är helt inläst på vad kyrkovalet innebär, och vad som sker och vad man får styra över när man fått mandat - så vill jag bara påminna och peppa er alla därute till att gå och rösta! Det är inte så jäkla jobbigt och ni har alla fått hem ett litet kuvert i brevlådan.
Eftersom jag själv gått ur svenska kyrkan av den enkla anledningen att jag ser det som rent hyckleri om jag skulle vara med + att jag inte vill att mina hårt inslitna pengar ska gå till kyrkan, så peppar jag istället er andra till att använda er röst!

Vi har demokrati i detta land, och det är inte bara en möjlighet att göra sin röst hörd, det är en jävla skyldighet!
Så leta reda på kuvertet, ta tio minuter av din lediga tid och gör din medborgerliga plikt.

Om ni vill ha en enda vettig anledning - Sverigedemokraterna satsar på minst 10 mandat! Dom har redan ökat från 2 till 4, och om lata jävlar inte går och röstar, fastän de kan - resulterar det indirekt i att alla pigga analidioter till SD-anhängare som går och röstar får större makt då motståndet inte blir särskilt stort! Så gör din medborgerliga plikt!!

0 kommentarer