Let´s talk about sex!

Igår under föreläsningen kom vi snabbt in på ämnet sexualundervisning, och drog ganska snabbt slutsatsen om att dagens sexualundervisning som ungdomar får är rent ut sagt förjävlig. Hur fan ska man lära sig när undervisningen är kass, och när lärarna inte vill/vågar eller bara är allmänt sämst som inte kan sköta sin roll?!
 - Men det är här lilla jag kommer in i bilden! Som kompliment till lärarnas tafatta försök till att berätta om blommor och bin, finns det även "Skolinformatörer" från RFSU, som då skolorna hyr in för att lära ungdomarna, skapa diskussioner och sprida kunskap.
Och jag ska nu söka dit, till att bli skolinformatör! Ju mer jag tänker på det desto bättre blir idéen, kan det egentligen finnas någon som är mer lämpad till att snacka sex, kärlek, relationer, könsjukdomar, fördomar och allt sånt än jag?! :)

2 kommentarer
Tyra veckorevyn

Hejsan grattis. du vann presentkortet som du tvlade om i min blogg! Maila mig den adress på [email protected]. Många kramar

knivlisa

Sv: Hehe näe ;-)