Men varför hälsar hon inte?!

Igår när jag jobbade så hände det en sak som andra människor kanske ser som pinsam, men för mig är det lite mer som vardagsmat...

Jag står och säljer blommor, är trevlig och glad mot alla människor som kommer fram och kikar på blommorna. Det är då jag får syn på en tant, eller äldre dam som jag verkligen verkligen känner igen!
Första tanken är att det är någon av Mormors vänner, eller någon annan snäll tant som man bara känner till lite grann. Så jag vinkar stort och glatt, och hojtar ett högt Hejhej! till damen som går förbi.
Men istället för att hon vinkar glatt tillbaka eller hälsar, så tittar hon bara konstigt på mig och fortsätter att gå! Och jag kan verkligen inte förstå vad jag gjort för fel? Jag känner ju tanten, och hon borde ju för fasen hälsa tillbaka när jag vinkat och ropat hej! Men varför hälsar hon inte?! Jag surnar till och förstår inte varför hon var så jäkla otrevlig som inte hälsade...


Tills min hjärna kopplar vem tanten var - ingen mindre än Siw Malmqvist!!
0 kommentarer