nörden inom mig

Vaknade långt innan klockan ringde av att byggarbetarna stod och skrek på varandra, till saken hör att dom just nu står på det som ska bli min balkong, dvs en meter från där jag ligger och sover på soffan. Dessutom så skriker dom på något slaviskt språk, kanske ryska? Vilket gör att det vävs in i mina nästan-vaken-drömmar och tror att Maffian är på besök. Kan kanske ha något med att jag läser en bok om rysk ubåtar, kalla kriget och allt sånt?!

Första morgonen på veckor som jag inte börjar med en powerwalk, dels för att jag inte smält råttincidenten ännu, och dels för att jag ska till andra sidan stan och det helst innan 10. Jag ska nämligen köa inför en biblioteksöppning, kan det bli mer nördigt än så? Jag har hittat två böckern som jag banne mig behöver inom kursen, och båda blev lediga till idag, därmed måste jag stå där redo precis när dom öppnar dörrarna.

Frågade Sanna hur nördigt på en skala det var att köa till ett bibliotek, varpå hon berättade att hon köat till ett apotek med hela högdalens äldre generation en morgon. Då kändes det lite bättre.

0 kommentarer