Varför ska man ha snygga träningskläder?

Jag har aldrig förstått det där med att man ska ha snygga kläder på sig när man tränar? Vid princip alla tillfällen då bloggerskor ska ut o träna, så tjatar dom alltid om hur viktigt det är att ha snygga kläder på sig, för att träningen blir såååå mycket roligare då!
Men hur fan kan det hänga ihop? Under mina powerwalks har jag på mig L´s gamla championtröja och sidenkalsonger i model XL, supersnygga svarta med små silvriga siluetter av kurviga kvinnor! (inköpta på julrean 2003 bara för att jag tyckte dom var så coola!) Men varför vill man ta på sig snorttajta kläder som man sen bara svettar ner så fort man börjar träna? Dessutom förstår jag inte logiken i att ta på sig sånna där kroppstajta kläder, som sägs "andas" och som alltid är svindyra. Kalla mig gammalmodig, men varför inte bara ta gamla sunkläder som man har hemma redan, och som andas från början?

Jag brukar alltid tänka tvärtom, om jag har lite halvfula kläder på mig, så vill jag ju inte direkt flasha dom för resten av världen när jag är ute o tränar, och på så sätt så går jag mycket fortare och längre! Smart va?! ;)

0 kommentarer