barndomsminnen

Bland alla tusen fotoalbum och kvitton som Farmor sparat på hittade jag även en liten kartong med syrrans gamla barngrejer, det var skolböcker, slöjdgrejer, Spice Girls-affischer och andra fina minnesgrejer.
- men inget som såg ut att ha tillhört mig!

Tills jag hittar en stor säck - fylld med sten! Jag ropar till mig pappa och detta sker:
C - Men asså va? Va fan pappa, varför har du sparat en stor säck fylld med sten?!
P - Jaha, jamen det där är en av dina gamla samlingar! Det är dina!! (väldigt nöjd och glad)
C - Men, vaa? Stenar? Asså pappa, hur kunde du och mamma låta mig hålla på såhär och samla på mig allt?
P - Suck, ja, jag vet faktiskt inte...

Men hur jäkla störd unge kan man vara på en skala?! Det sjuka är att stenar var inte det enda jag samlade på som barn, utan i princip allt man kunde hitta, gärna utomhus! Mamma har berättat att hon brukade rensa och slänga allt från pinnar, stenar, löv och gamla mandarinskal - medan jag var på dagis...


ps. fast visst är det lite gulligt att han sparat påsen under alla dessa år?! Skilsmässan var för över 14 år sen, och denna stenfyllda påse har varit med om flytt från aspudden - blommensbergsvägen - magasin - högdalen!
1 kommentar
Sophia

STENAR!!! Herre gud!

Men toppen av isberget är ändå gamla mandarinskal - var glad att ni inte hittade det!