bögjävel

Som ni vet så jobbar jag på en skola med främst barn i åldrarna 6-10, och är det något jag verkligen kämpar för när det kommer till dessa ungar - så är det att lära dom! Jag vill att dom ska lära sig allt, ställa "dumma"frågor och utveckla sina egna tankar, åsikter och uppfattningar!
- jag älskar att spräcka deras små mallar och förutfattade meningar, och på så sätt lära dom så mycket jag bara kan om hur vi människor funkar, hur olika vi är och att alla är lika värda!

Så när jag hör att de skriker "Jävla bögjävel" efter varandra, reagerar jag direkt! Och då jag främst vill lära dom så mycket som möjligt, så är det bara att ta ner informationen på deras intagningsnivå och sen förklara vad det är dom skriker efter varandra.

Och för mig är det väldigt viktigt att de förstår att en bög är inget annat än en pojke som tycker om en annan pojke, på kärleksvis, och att man har den rätt att tycka om exakt vem man vill i hela världen, och att all kärlek är lika bra och fin kärlek!<3 



Andra ämnen som jag älskar att diskutera och förklara för mina små gullungar är: kärlek, lebbar, "tjejfärg/sak", pussar, relationer (asså att man som mamma och pappa får bo med vem som helst, typ att jag själv är kombo!) - och det är en så häftig känsla att se att de lyser upp när det fattat något nytt!

1 kommentar
Aleks Ekstrand

hehe. tack :)

ja men verkligen de är så bra med sånna här utbildningar och dom här spelen för man ransakar verkligen sig själv och lär sig något nytt om sig själv, helt underbart!!



sen vill jag tillägga att de va en mycke fint inlägg själv och att de är bra att de finns engagerade fritidsledare som du!!!

kram