en helt vanlig dag på jobbet...

Chefen hade sagt att en leverans skulle komma in, så jag gick på jakt genom hela lagret, alla kylar och överallt! Slutligen gick jag till en av kassorna...

C - Hej, jo, det är så att jag letar efter en blomma, eller lite blommor, kan man väl säga...
K - Du letar efter en blomma? (ser blommloggan på min tröja)
C - Mhm, eller några styckna är det mer...
K - Hur många då, asså är det någon speciell sort?
C - Nej asså, det är mer utav en vagn, en liten blomvagn kan man säga!
K - En liten vagn med blommor?! Har du tappat bort dom?
C - Nej jag har inte tappat bort dom!! Jag bara inte hittar dom!
K - En vagn med blommor...
C - Ja, en stor blomvagn! Som jag inte hittar, typ...
K - Du har alltså tappat bort en stor blomvagn, full med blommor?
(tystnad...)
K - Vänta, så ringer jag jouren! "Ja hej, det är kassa 2, jag har blomtjejen här, och hon har tappat bort en hel blomvagn... Mhm, har ni sett den någonstans?!

Bra, toppen! Inte nog med att jag låste in mig i deras mjölkkyl för ett tag sen - nu är jag blomtjejen som lyckats tappa bort en hel blomvagn!!
2 kommentarer
ellen

om man kunde "like"-a ett inlägg skulle jag definitivt lajka det här!

car0 - passion for passion

haha, det där var nog den bästa kommentaren! :D <3