fråga bara, jag berättar vad som helst

Roade några barn med att ha öppen frågestund idag, de fick fråga exakt vad de ville - och då jag tror på att barn mår bra av att lära sig så mycket som möjligt och få så bred bild som möjligt av verkligheten - så körde vi raka kort!
 
B - Har du pojkvän, eller någonting sånt... (jag älskar deras ärlighet, men deras fina försiktighet)
C - Nej, jag har varken flickvän eller pojkvän just nu.

B - Va? Men varför inte då? Har du inte haft någon pojkvän?
C - Därför jag älskar att flirta! Jag trivs bra med att vara själv och bara ragga runt bland främlingar!

B - Men vadå, går du fram och ba "Hej!" (gnider axeln mot sin kompis för att visa sina flirtmoves)
C - Haha, nej jag brukar inte gå runt och gnida axlarna mot främlingar, men såklart jag tycker om att flirta, prata och vara trevlig mot folk och främlingar!

B - Men har du haft pojkvän? Vad hände med honom?
C - Vi gjorde slut, eller han gjorde slut med mig.

B - Vaa? Men varför då?
C - För att han är dum i huvudet! Jag som är så söööt! Nej, men han var inte kär i mig längre.

B - Oj då, blev du arg då? Skrek du på honom? När?
C - Jag kom hem från en underbar semester med mina bästa vänner, och möttes av honom som inte längre var kär i mig! Så ja, jag skrek. Som satan!

B - Men vadå, bor du själv nu?
C - Nej, jag bor med min kombo!

B - Kombo? Vaa?!
C - Kombo = kompis som jag bor med, jag bor med min killkompis!

B - Så du bor ihop med en kille, som är din kompis, som du inte är kär i?
C - Exakt så är det!



ps. har du en rolig fråga, lämna en kommentar/maila [email protected] ! Jag är löjligt ärlig och svarar på allt mellan himmel och jord ;)
2 kommentarer
Sophia

Haha.. vad gulliga de är!! =)

Hanna

sv. nej verkligen inte jag älskar dem! skönt nu när det är vår och man kan gå med dem på fötterna igen.