kedjereaktion

Jag och mamma pratar om det faktum att min pappa fortfarande inte tömt förrådet eller tagit bort alla saker ur min lägenhet - som jag flyttade in i januari 2009!
- sammanfattningsvis efter att jag förklarat det senaste samtalet med pappa blev: "Men det blir ju för fan en kedjereaktion! Så jag kan inte köpa en ny säng för att hennes ungar har kvar sina saker i din pappas förråd?!"

Det är ett typiskt smaskigt skilsmässo-exempel: för att min mamma ska kunna köpa en ny säng till extrarummet, måste min pappa komma och hämta saker som står kvar här, men först måste han komma till min lägenhet och tömma den på sina saker + förrådet - för då får sakerna från mamma plats! - Men till saken hör att pappa har ingenstans att ställa sakerna från min lägenhet, då hans förråd är fyllt med hans nya frus barns saker!

Haha, hängde ni med?! Det är både komiskt och creepy när man ser hur många band som går i kors, och hur många steg det krävs för att kunna pussla ihop en vanlig vardag - men så blir det när skilsmässor sker och många människors viljor ska pusslas samman! Tycker ni detta är krångligt, så skulle ni hört våra årliga möten gällande mamma/pappa-helger, som alla skulle matchas med bästa kompisens helger + i fem andra led!


Är inte detta ett typiskt exempel på hur kärnfamiljen 2010 ser ut?! Mamma, pappa + två barn är sedan länge glömd, nu är det plastmammor, låtsaspappor, halvsyskon och ingifta mormödrar som gäller!

Själv tror jag främst på det kinesiska ordspråket: Familj är de vänner man väljer <3
0 kommentarer