kräv rätt undersökning och behandling!

Nog för att jag alltid håller tummen upp för gynekologer och barmorskor - men ibland måste man säga ifrån och framförallt kräva sin rätt!

För det är så totalt jävla värdelöst att tagit sig modet (för en del är det jobbigt, pinsamt, skämmigt - vilket det inte är, det är något bra och nödvändigt!<3) - för att komma dit och bli dissad eller nonchalerad!
- för så här är det, det är du och bara du som kan känna hur du känner dig i din egen kropp och fitta!
    Visst att det finns symptom och biverkningar - men ingen annan kan tala om för dig hur du känner och mår!

Händer det dig så måste du försöka skapa ännu mer mod, säga till och kräva mer hjälp, ännu en undersökning eller ny gynekolog! Du är där för att få hjälp och undersökning - inte bli dissad!


Helt ärligt så drev jag en attack mot en ungdomsmottagning i över ett år, jag tjatade, gnällde, ringde, krävde och tjatade ännu mer - undersökning efter undersökning, ny barnmorska tills jag gått igenom hela deras lager - jag ville ha rätt hjälp och behandling!
- jag hade illaluktande flytningar och blev gång på gång tillsagd att behandla mig mot svamp/ta klamydiatester! Jag tog alla tester och minst 4 kurer mot svamp - trots att jag fick värre biverkningar av symptomen! Till slut höjde jag rösten och krävde att en läkare undersökte mig - som efter att ha kollat min journal sett att de feldiagnostiserat mig i över ett år...


Så ta mod till dig, höj rösten och kräv rätt undersökning! Det är både du och din fitta värd :)
0 kommentarer