Kunden har inte alls alltid rätt

Idag på jobbet blev glassmaskinen lite överhettad... Så pass överhettad att när jag skulle göra iordning en våffla sprutade det minst en liter smält glass över hela mig, montern, golvet och hela fiket! Såg ut som jag deltagit i en tysk porrfilm med fokus på sperma...

Jag började asgarva och kunde inte sluta, kollegan skrattade minst lika mycket medan kunderna bara tittade. Kunden som beställt glass verkade inte heller fatta vinken...

C - Haha, asså som du kanske ser så funkar inte glassmaskinen riktigt! Hahaha jag är ju helt kladdig och täckt med glass från topp till tå!
Kunden står bara kvar och tittar...
C - Ja asså det går inte att göra glass, maskinen står på 35 grader nu... Eeeh, ja så är det.
Kunden fortsätter stirra...
C - Asså det kommer ta minst en timme för den att kyla ner sig. Det finns ingen glass att köpa nu! Vill du ha något annat?
Varpå kunden fnyser surt och går argt därifrån!
- eeh vad tänkte han att jag skulle göra? Trolla med mina glassdränkta knän?

Bäst av allt - fem min senare har min kollega glömt bort att glassmaskinen är paj - och lyckas spruta nér hela sig också! Hahaha!
2 kommentarer
Anonym

Jag hoppas att du ersätter mig, min Martinique kostym blev kladdig när du spillde all glass

caro - passion for passion

och jag hoppas att du tar och skaffar dig ett liv snart, är nog behövligt.