varför dessa jävla titlar?!

När vi var på gayklubb i onsdags sprang jag in i en kompis kompis, som absolut skulle presentera mig för sina vänner, trevligt trevligt tänkte jag:

X - Jaha, allihopa, det här är Caro, Nattis kompis - och hon är hetero!
C - Inte för att det över huvud taget har att göra med min presentation, men jag är inte alls hetero - jag ligger med både tjejer och killar!
X - Woho!! Så du är alltså Bi? Jävlar!
C - Tack för mig.

Och så gick jag därifrån asförbannad! Vad är det med folk att jämt sätta titlar och kategorisera människor? Jag blir så jävla trött på att folk gör det efter sexualitet, vad säger det en främling om jag ligger med tjejer, killar, båda två eller manliga transor?!
- det är onödigt i alla former av kategorisering, men just sexualitet stör mig lite extra mycket.


Så, varför finns detta onödiga behov av att kategorisera?

1 kommentar
Olaerica

Hello admin, nice site you have!