dag 25 - en första.

- gång jag resta utan föräldrar var till staden Mataró som ligger 40min från Barcelona i Spanien. Min gamla bästis Natti/Bull´s pappa bor där. Så under flera sommarlov framöver tillbringade vi en månad där, solade, badade och njöt av den spanska kulturen.

- suparresa var till Lloret de Mar, tillsammans med Jennie och Sanna + massa fler. Vi åkte buss genom Europa tillsammans med Froggy Tours. Sen var det 6 dagar fyllda med 1 euro Tequila, danspodier och 1eurobarer. Så jävla rolig resa och fantastiska minnen.

- gång jag låg var fumligt och så jävla tråkigt att jag trodde att jag skulle dö. Men mer om det en annan gång.

- festivalupplevelse var nu i somras och då var jag på Arvikafestivalen! Så jävla rolig festival med Colour of Love, finaste människorna ni kan tänka er och bra musik. Och vildsvin. Oslagbart! Sen hann jag även med Piteå Dansar och Ler, Uppsala Reggaefestival och Ung 08.

- skräckupplevelse var när jag hade tagit min första spruta av 24 i behandlingen mot Hepatit C. Hela gänget samlades hemma hos mig för att hålla mig sällskap och bara vara nära om jag skulle bli dålig. Så jävla fint att jag blir varm bara jag tänker på det!

- gång jag blev riktigt rädd, sådär ända in till själen var när en närstående blev sjuk. Från grå vardag till sjukhus. Osäkerheten och att inte veta vad nästa steg blir när fina i ens närhet blivit sjuka är en känsla som inte går att skaka bort, den är som ett tungt täcke över hela kroppen och hjärnan konstant.

- gång jag pratade röd politik var i sexan, och en klasskompis kunde inte förstå hur jag visste att jag var röd. Efter några minuter hade jag förklarat och det slutade med att han också var både röd och feminist. Det var fint det!
0 kommentarer