familjen wikbro

Idag fick jag höre historien bakom mitt efternamn, Wikbro, som är taget. - Det var såhär att det bodde en Sixten Jönsson i en liten by i Norrland, och i grannbyn bodde en annan Sixten Jönsson. Båda dessa var ena riktiga snyggingar och fick ständigt kärleksbrev, men då de hette samma sak blev breven lätt förväxlade om beundrarinnorna inte skrivit rätt by.

Till sist fick ena Sixten Jönsson nog och tog namnet Wikbro, och detta var min Morfar! Idag är vi 8 pers som heter detta i hela världen. Så jävla fint!

- hur vacker är inte min mormor på en skala? Sådär vill jag också se ut när jag är 90 år! Fina mormor<3 att höra henne berätta om kärlek och hur hon träffade morfar är bland det bästa jag vet.
1 kommentar
Catharina Bauer

Kära Caro,
ibland blir hjärtat sådär riktigt varmt och det blev det alldeles nyss 😘 googlade lite på morfars namn (ett infall) och fick då upp några av dina rader. Kram fina systerdotter