julafton.

Jag har svurit över denna dag, och jag har skrattat ungefär lika mycket. Jobbet var supermysigt och kunderna trevliga - tills 15.05 när hela butiken blev fylld till max och ALLA ville ha lästips, julklappar och inslaget - och vi stängde 15.00.
- när klockan var 15.15 blängde jag bara till svar när en kvinna velat över två böcker i 10min, ångrat sig, betalat med de nya presentkortet och krävt en muntlig jämförelse av två böcker.

Sen svor jag mig hela vägen ut till syster, gick vilse och hamnade i ett vilaområde. Men efter ungefär andra skinkmackan tinade jag upp, och började istället njuta.



Resten av kvällen bestod av massa mat, godis, klappar, skratt och planer! Och jag insåg att julen kan vara ganska fin ändå. Nu ska jag se Svensson Svensson, helt ärligt julens höjdpunkt!

0 kommentarer