otrohet.

Jag har tänkt lite på otrohet idag - vad det är som gör att människor är det? Flykt från vardagen? Varför väljer en frivilligt att bli älskare eller älskarrinna till någon, som en vet är gift med någon annan? Är det bara sex, eller kan det vara kärlek och tänker de som är otrogna någonsin på de konsekvenser en affär kan skapa? Och vad räknas egentligen som otrohet?

Inom otrohet finns det tre roller, den som är otrogen, den som blir utsatt för otrohet och den som blir påverkad av någon annans otrohet.
- jag har varit alla roller, och det som påverkat mig mest är nog att bli utsatt för någon annans otrohet av någon som inte är ens partner, och ska jag vara helt ärlig så är det som påverkat mig minst att själv vara otrogen. Det är ju något som är självvalt och inte något jag inte kan bli utsatt för.

Ska vi ta och köra lite tema otrohet? Det är ett så jäkla stort ämne, det kör vi på!
0 kommentarer