pappas svängar

Jag blev jävligt glad när jag träffade Anna, för vi har både den egenskapen att vi byter ämnen konstant och har minst 5 olika sidospår under ett vanligt samtal. Idag insåg vart jag fått denna begåvning ifrån.

C: Men pappa, fattar du då vilket jävla läkekött du och jag har! Det kommer gå på ett kick, fan vad bra!
P: Ja, och inte lever vi på enbart arsenik heller!
C: Arsenik? Men vart har du fått det ifrån?
P: Men dom har ju upptäckt nytt liv Caro! Har du inte läst det?
C: Jo, och det är ashäftigt men jag vet inte vad det direkt har med oss att göra?
P: Men oj vad detta var gott, vänta, jag måste gå och säga till krögaren!
C: Okej, bra att du äter lilla pappa, gama på!

Vi hade en riktigt mysig lunch och hann prata ikapp de veckor vi varit ifrån varandra. Han är fin kämpe <3 även om han väljer att blunda för Kungens misstag...
C - Åh, ska du läsa Kungenboken? Jag har ett ex hemma du kan få!
P - Nehedu, inte om min Kung inte!
C - Vadå din kung? Pappa du kan inte blunda för vad kungen har gjort!!
P - Det gör jag inte, jag vill bara inte läsa om vad min Kung kan ha gjort!
C - Men lilla du, du måste faktiskt inse att Kungen är ett as.
P - Ett as? Lilla gumman, vi ska vara glada att Farmor inte lever.
C - Ja för då hade hon nog dött av chock.

0 kommentarer