detox

jag funderar på att detoxa mig. Tänker att nu när jag ändå har samma energimängd som en överkörd grävling, så kanske det vore värt att testa att försöka höja energimängden lite?
Är äckligt trött på att känna mig som en vissen tulipan ca 85% av dagen, detta trots minst 8h sömn, regelbundna måltider och ungefärlig godkänd motion (jag jagar ju ungar hela dagarna, så det räknas väl?)

Är det något särskilt att tänka på? Jag ser detox typ som att man tar bort exakt allt som vanligtvis brukar förhöja vardagen och göra livet lite extra roligt, iaf när det kommer till att få i sig saker:

alkohol - torr sen 05.20 på nyårsnatten
rökning - ungefär samma sen ovan
bröd/pasta/ris - får väl minska lite på det
socker - får väl bara byta ut allt sött mot frukt och frysta bär, smoothies!
koffein - är löjligt beroende av detta nu, men får väl bunkra med alvedon

Är det något mer man ska undvika? Ska man köra helt utan koffein också? Och om jag inte minns helt fel från min gamla PGtid, så håller man sig till detta i två veckor, och sen blir man full med energi och pigg som en liten mört. Kan ju alltid vara värt att testa!



ps. börjar dock inte ikväll, har fortfarande en semla kvar i kylen!
2 kommentarer
Phia

Vitt mjöl ska man undvika!!!



=)

Linda

Ibland blir jag arg på mat...det är ju så jävla gott, hur kan något av det vara dåligt? ;)