if there is disease in you,

Fick nyss ett mail där jag det står att jag får avslag på en jobbansökan. Jag får inte ens söka förrens jag kan uppvisa ett "friskhetsintyg" från min läkare. Fram tills dess är jag inte välkommen till deras företag.

Ja, den kommentaren kändes ungefär så som jag föreställer mig att en pungspark känns, med stilettklack alternativt plåtslagarkänga.

På en liten jäkla mikrosekund sprängdes mina fantastiska framtidsplaner, och nu då? Gaah, jag blir bara så jävla frustrerad och jag bygger upp ett rejält hat mot den/det som smittat mig. Just nu vill jag inget hellre än att få reda på smittokällan, och sen bokstavligen förinta.




ps. till er som undrat, hepatit C heter sjukdomen jag har.
6 kommentarer
Linda

Men vad sämst och underligt! Vad är det du har sökt? Det är väl inte jobbet du har nu? :O



SV: men det är det jag inte fattar..varför :S Okej jag har all förståelse om det var någon form av propaganda eller diskriminerande! Vad ska man säga i spåret efter de blåa går allt åt h-vete helt enkelt!

Sophia

Men va´?! Du måste berätta allt!

Vad för jobb? Företag? Skumt..

Anonym

använd kondom.

car0 - passion for passion

tack för tipset, anonym. Kan upplysa om att jag är en stor kondomälskare, finns inget bättre än safe sex!

- dessutom är detta en av mina två skyldigheter, så jag lovar att jag håller mig till den!

emma

Hej

Har läst din blogg ett tag nu..och alltid undrat vad du har för sjukdom..Hur fick du den?

Och vad gör man åt det?

Ha en bra dag:)

car0 - passion for passion

hej emma!

kul att du läser :D jag skriver på ett inlägg just nu om sjukdomen, så allt sånt kommer upp lite senare ikväll!



pussokram