smiska och smeka

Var ett tag sen jag körde en lista, så här kommer en med de allra senaste som jag dyrkar och sådant som jag stör ihjäl mig på! Och som vanligt, benämningen smiska och smeka kan ju tolkas lite som man vill...

smeka:

  • semlor - jag kan inte förstå hur man inte kan älska dessa små bakverk. Det går liksom inte att inte älska. Kardemummasmakande bulle + krämig mandelmassa + fluffig grädde = looove it!
  • tulipaner - finns inget som är mer vår än dessa, eller iaf ett hopp om att våren snart är här. En klockren förvarning om att vinterhelvetet snart är över och att solen snart är kommen!
  • kärlek - det kan göra ont, det kan vara omskakande, det kan ta slut, men samtidigt - så jäkla phucling underbar känsla att känna de där små fjärilarna flyga omkring därinne!
  • How I meet your mother - hur kan jag ha missat denna serie? Det finns inte en scen som inte är fullkomligt klockren, jag är kär i Barney och i helgen ska vi ha maraton!
  • kondom - världens bästa uppfinning och fullkomligt oslagbar i alla lägen! Gränslös njutning utan att oroa sig om obehagliga konsekvenser som oönskad graviditet och könisar.
  • behandlingen - äntligen är dagen här och jag ska inom bara några veckor få påbörja min behandling. För varje dag som sedan går, går jag mot ett liv som frisk!

smiska:

  • rökare - jag har nyligen upptäckt ett rejält hat mot rökare, eller främst aktiviteten. Och jag kommer på mig själv med att vrålblänga på alla urkorkade föräldrar som rökar i närheten av barnvagnar eller samtidigt som de håller ett litet barn i handen. Att röka är inget annat än att betala för att bli sjuk - och jag säger bara - rätt åt er!
  • nedskärningar - som alltid tycks drabba de svaga?! Vad konstigt det blev. Blåjävlarna hade råd att bygga en exklusiv bastu, medan de samtidigt dras tillbaka stöd från skolor, sjukvård och de gamla. Vem kan lösa den ekvationen?
  • farbror blå - om man inte ens kan säga till sina barn att farbror blå är snäll och skyddar samhället, då är det något som är fel. Mår illa bara jag tänker på kombom - köpa prostituera som man utsätter för nedvärderande sex och samtidigt pyssla medielt med jämställdhetsfrågor.
  • unga mödrar - barn är nog det allra finaste som finns här i världen, och något man bara ska skaffa när man är totalt överredo med ekonomi, jobb, hem + tusen saker till. Därför mår jag lite illa när man hela tiden får höra om småungar som "känner sig redo", ni är så jävla egoistiska, elaka och sorgliga som är villiga att sätta er egen vilja framför ett litet barns bästa!
  • vart är min miljardär? - under hela hösten och med allt helvete som vi genomgått, så har jag och Sanna bakat ihop historier om vad som ska krävas för att väga upp allt som hänt. Så nu undrar jag bara, var är du min mångmilardär med ett överdådigt slott i varma Florida som mer än gärna flyger över mig + alla närmaste, där vi lever lyxliv resten av våra liv?!
4 kommentarer
Linda

Jag föredrar att vi själva blir biljanärer, mäktiga affärskvinnor ;P

Riksförbundet för Rökare

Du diskriminerar oss med dina uttalanden därför kommer vi att röka överallt som ren protest

Ida

Tulpaner är verkligen vår för mig, och det är inte så långt kvar tills den är här=))

car0 - passion for passion

jaja, och jag fortsättar att ogilla rökare hur mycket jag vill. Det är liksom konstigt hur cirkeln sluts - korkad människa - röker - blir sjuk - dör.