snökaos

"det är så mycket jag vill hinna säga, så jag vet inte om jag hinner säga det på denna lilla korta stund som jag har för att rapportera allt! Men jag får väl försöka och ta med det allra viktigaste!" - sa trafikreportern desperat på radion imorrse.
- sen väl framme vid tuben gick det inga tåg, och bussarna var försenade. Klockan tickade, jag började nervössvettas (är det något jag hatarhatarhatar så är det att komma försent till jobb/möten, när jag var mindre kunde jag panikgråta om jag kom 3sek försent till ett scoutmöte...)
Till slut mötte jag fem andra lärare, klockan var åtta och alla lektioner hade börjat, inga bussar eller tåg gick - så vi promenerade. I snöstormen. Det tog 20min. Och jag såg ut som en fryst hamster när jag väl pulsade in på lektionen...

Men jag menar, varför gnälla? Vi bor ju bara i geografibältet taiga, så att det snöar såhär års, det kommer ju som en ren överraskning för oss alla. Tänk va, att det liksom kommer snö år efter år, lika stabilt faller det mängder snö i dessa tider och gjort så sedan flera hundra år tillbaka. - men sl/sj sitter likväl år efter år med öppna munnar och tittar på de vita flingorna. Men till nästa år, då ska de ju banne mig ta tag och fixa detta innan snökaoset börjar! Jojomänsan.


bara för att.


ps. blir det samma sak nästa år, vilket det kommer bli, så kommer jag med nöja göra punka på samtliga sj/sl´s chefers bilar. Kommer inte jag till jobbet i tid, så ska banne mig inte dom heller göra det!
0 kommentarer