yeah we´re going down.

Jag är så löjligt trött på kylan, och det är så svårt att leka hurtig och få ut ungarna på rast, när jag själv engagerare mig överdrivet mycket med varendaste unge och varendaste liten fjuttig vante - allt för att vinna tid och värme!
Jag har så sjukt mycket kläder på mig, men jag fryser ändå varje dag! Jag får inte den ekvationen att gå ihop, jag har lager på lager, är inte kissnödig, har rejäla skor och jag hoppar och skuttar omkring minst varannan minut med barnen - men sitter ändå här som en fiskpinne och efterfryser!

Det känns som att min norrländska påbrå och det samiska blodet som rinner i mina ådror borde visa sig lite mer, eller göra mig helt immun mot kylan! Nu ska jag göra min andra kopp te och flytta det sista. Har bara en bokhylla och en garderob kvar nu.  

2 kommentarer
ellen

Du fick det vackra, samiska utseendet i alla fall... Höga kindknotor är norrlandstyle! (intalar jag mig själv iaf!)



Tack för igår! Världens finaste tjej.

Linda

Men håller med! Och mer kommer dessutom :O vart verkligen vinter i år!



Hur känns det att få inneboende? :P