bög som bög?!

Läste nyss en riktigt intressant artikel som handlade om hurvida män som har sex med män klassas som bög eller inte. I delar av sydamerika klassar det på ett helt annant sätt en i resterande delen av världen:

- mannen som penetrerar klassas ej som homo/bi, och kan istället se penetreringen som något manligt och genom att berätta detta för andra få sin manlighet bekfräftad
- mannen som blir penetrerad behöver inte nödvändigtvis klassas som bög han heller, men han klassas inte heller som man, utan någonting annat -då han själv valt en icke-manlig och underdominerad position

För mig är det ganska enkelt, män som har sex med män - oavsett position, är i mina ögon homo/bi. Det handlar ju om att man tänder sexuellt på en annan man, sen om man blir penetrerad eller den som penetrerar, det är inte väsentligt.

Så vad tycker ni? Män som har sex med män - bög eller inte?



ps. denna diskussion gäller inte heteropar, där mannen njuter av att bli påsatt av frugans dildo - han behöver inte vara homo bara för att han njuter av anal penetrering, en anals njutningsförmåga avgör inte homofrågan!
3 kommentarer
Moa

Jag tycker att avgörandet ligger hos personen som ska sorteras in i en kategori, ingen annan. Det är vad jag tycker det!

tee-off

Mannen ifråga behöver inte klassas som bög för det.

Vet bara att i antikens Rom så var det snarare tvärtom, hade du inte haft sex med en kille (om du var man) så var du ingen riktig man utan blev utstött av dom andra. sort of. Men i dagens samhälle är det så klart svårare att acceptera att man inte är bög om man har sex med en annan kille, fördomar å sånt. Personligen så anser jag att kvinnan är en för underbar varelse för att bli utbytt mot en man!

car0 - passion for passion

ja men det vet jag, och när alla män var ute och krigade så hade man sex konstant, för att liksom "släppa på lusten" och njuta - och frugan var någon man kom hem och gjorde på smällen! - och det var inget bögsnack här heller...



Jag ser det bara som att, tänder man som man sexuellt på en annan man, så är man antingen bi eller homo!