får jag adoptera dig?

En liten kille vägrar ta på sig termobyxorna, trots att det är svinkallt ut och han ständigt ramlar när han spelar fotboll:

C - Men du måste ta på dig termobyxorna!
U - Men jag vill inte!
C - Men du ska
U - Jaha, men vad händer annars då?
C - Jaa, annars kommer du att bli till en snögubbe!
U - Nehe
C - Joho!
U - Men hur kommer jag bli sådär rund då?
C - Det blir man bara...
lååång tystnad
U - Men åh! Då kommer ju dom andra barnen att sätta en morot på mig! Som näsa!
(ser sig som besegrad och tar snällt på sig termobyxorna!)

Och ja, jag vet att man inte ska ljuga för barn! Men ibland måste man dra till med en vit lögn. Måste bara komma ihåg att inte dra de små vita till den gräns jag brukar dra dom till... Som häromdagen när jag hör mig själv säga "om inte du slutar äta snö så kommer du få så mycket mask i magen att dom äter hål på din magsäck!!" - typ en sån mening är nog att dra det lite för långt...
7 kommentarer
Sophia

Ja, du har ju i alla fall kul på jobbet... hehe..

cecilie - bloggvärldens mest musikfyllda blogg

hahaha ^^

Maja

hahaa

♥ Jenny ♥ - Min kamp mot min vikt

Hej

Favorit mat?

Ha en bra dag

a

FIN BLOGG :D

Jenny

Ja speciellt eftersom man inte får mask av snö...

Mattias

hej shit va fin blogg du har, allt bra med dig? ^^