I never promised you a rosegarden

Ny dag och så jäkla mycket bättre humör idag! Vaknade pigg och glad klockan 8, har sippat överdrivet mycket smoothie, slöläst en chiclit i sängen, småstädat och dansat omkring till Vinyl - kan knappast bli en bättre start på dagen än så.

Såg en ganska mysig men totalt förutsägbar film igår - "The Jane Austen Book Club", riktigt fin och bra handling. Dessutom så är jag riktigt övertänd på Jane Austen, kan knappt vänta till bokrean i februari där jag förväntar mig hitta alla hennes böcker! Har som mål att ha läst alla hennes verk innan året är slut...

Sen så ska jag även ta tag i min spanska, tänkte ägna några timmar varje onsdag och plugga på. Stötte ihop med en unge igår på jobbet vars enda svenska mening var: "Jag pratar bara spanska", och det är då jag hör mig själv börja prata korrekt spanska, med grammatiken i ordning - och jag blev så paff och glad över den kunskap jag har kvar, och varför kasta bort det liksom? Nej, hej spanska skolböcker!

1 kommentar
Sophia

Coolt att du kan prata spanska på jobbet! Du kan få låna spanska böcker av oss, eller fråga mamma om några! Vi har skolböcker oxå! =)