jag hatar SL!

Jag har skrivit det förr, och det är värt att tas upp igen - SL är fan sämst! Man lägger ner asmycket pengar, men trots det så är det jämt strul med all typ av kommunikation, stationerna är inte direkt rena och personalen otrevlig - så vart går egentligen pengarna? Skulle inte förvåna mig om SL´s chefer också har en bastu med borgholmskt handslipat kakel...
Okej att det inte är SL´s fel att det är snökaos, men hur kommer det sig att det blir strul varje år? Det är liksom ingen nyhet att snön och kylan börjar komma runt november? Så hur svårt kan det vara att snöförbereda några bussar/tåg/tubar under sommarhalvåret - så att dom iaf är lite förberedda innan kylan kommer! För newsflash - kylan och snön kommer varje år, vi bor i Sverige!

Dessutom är det orimligt jävla höga priser! Jag skulle köpa mitt SL-kort igår, detta hände:

C - Hej, ett studentkort tack!
SSLK (sur SL-kassörska) - 2450 tack.
C - Skojaru med mig?
Kassörskan tittar konstigt på mig...
C - Men det är ju hur mycket pengar som helst!! Hur kan det vara så dyrt?!
SSLK - Ja, men det är det allra billigaste! (bitchblickar nu)
C - Men vadå det billigaste, något annat alternativ måste det ju finnas?
SSLK - Nej. Du kan köpa det, eller ett månadskort för 690 kr/månad. Eller smsbiljett.
C - (blänger surt tillbaka) Jaha, men ge mitt ett sånt då, tack!
Här förväntar jag mig ett fint studentkort, personligt och med tre fina färger som alla skär sig mot varandra, men det ska vara så. Men nehe då, där trodde jag fel!

SSLK - Vilken färg vill du ha på ditt Accesskort?
C - Access, men va?!
SSLK - Ja, ditt accesskort. (här har båda våra tålamod dött för länge sen)
C - Ja men ge mig ett rött då, tack.
SSLK - Oj! Den färgen var tyvärr slut. (fejkar medlidande) men vi har alla andra färger!
C - Jaha! Men då får jag väl ta ett lila. Tack. Hej då.


Accesskort - det är ett så pass stort ämne, att det får ett eget inlägg. Alldeles strax.
5 kommentarer
Jenny

Tur att man har körkort och bil, viserligen är bensin svindyrt, men de är alltid astrevliga på Statoil:-)

caro - passion for passion!

Men då känns det ju iaf lite värt att betala asmycket pengar när man får ett trevligt bemötande! Men SL, herre min gud, bara svindyrt och otrevliga - sämsta kombon!

Anonym

Istället för och klaga gå med i planka.nu



Anonym

Planka.nu är en anarkistisk skitorganisation som står emot allt vad Sveriges demokrati står för, ja, iaf delvis! Accesskort e najjs! måhända har man andra kort i plånboken som blockar signalen mellan kortet å spärren, rätt lätt ordnat :) är man dessutom missnöjd med sin färg så går d att fixa på SL-Center, haha damn jag borde på övertidsbetalat för all info:P nå ja, vad är väl en bal på slottet!?

car0 - passion for passion

Anonym: woho! går det att byta färg?! men kan dom liksom flytta över mina dagar på det nya kortet då?! :)

och nej, jag tänker inte gå med i planka.nu, iaf inte just nu! jag håller mig till mitt fjantiga accesskort :O