mina barn ska heta

Är det någon mer än jag som alltid haft klara bestämningar gällande vad mina barn ska heta, när jag väl får dom? De allra första namnen jag valde var Andrea och Andreas/ Alexander och Alexandra - och självklart skulle de vara tvillingar... Men då var jag 5.

Namnomgång nr två minns jag att allla medlemmarna i Spice Girls ingick, så många flickor skulle jag klämma fram...

Men nu, en del namn har sin egen lilla historia, medan en del namn bara känns sådär katching, det ska mitt barn (för faan) heta!

Just nu ligger dessa namn jäkligt bra till:
tjejer -
polly och jane, (jag har fler namn på g, men har drabbats av hjärnsläpp)
pojkar - hurricane, jack, haris

Helst av allt vill jag ha två tjejer och en pojke, och då är det namnen ovan som gäller. När jag och Sterner fantasipratat så har alla hans namnförslag innehållit Turtles-anknytningar... Finns det ingen lag som säger att personen som föder barnen kan lägga in veto?
5 kommentarer
Sophia

Turtels är väl ändå bättre en bibeln...?!! haha, jag är så komisk!!!!



Jag vill oxå ha 2 flickor o 1 pojke, som syrran! =) Coolt om vi alla får det! ;)

<3

Linda

haha hoppas verkligen det! :D

Kul att du har fått inneboende!

Kramkram

Jenny

hahaha jo det finns det, är ni inte gifta är det du som mamma som bestämmer vad barnet ska heta. Fast det som är cool på en bebis eller en 5 åring är inte lika cool på en vuxen människa....sa tråksyster med tantvarning hehe;-)

Sophia

haha.. tråksyster! Men mjo..det är sant! Det är inte så kul att heta Plutte eller Skrutten när man är 17 år och ska åka moppe lixom... =)

car0 - passion for passion

Nej men det kommer alltid vara så jäkla coolt att heta Hurricane! Speciellt om det blir som jag fantiserat om att min mini-Hurricane träffar på en mini-håkan, och så blir dom bästa kompisar<3

Men Polly och Jane är ju reko namn, dom funkar för alla åldrar :)