rika barn leka bäst

Såg en av mina favoritfilmer genom tiderna - den svenska filmen "Rika barn leka bäst" hemma hos mamma idag. För er som inte har sett den - jesus i min lilla låda, vilken film ni har missat!
Filmen handlar om en grupp kvinnor som får sparken från sin gemensamma arbetsplats, och som slutligen bestämmer sig för att de har inte råd att ge bort kärlek - utan de öppnar en bordell!

Och jag vet inte riktigt varför jag fullkomligt älskar denna film, för trots att det handlar om något så hemskt som prostitution, så är den samtidigt fullproppad med så mycket kvinnlig power, självkänsla, styrka och den inger ett hopp om att varje kvinna ska få bestämma vad hon vill göra med sitt liv, styra över sina egna möjligheter och ta den plats hon förtjänar! Så bra film!

Så har ni inte sett den, gå till närmaste videobutik som ni vet har äldre svenska filmer, och se den - såå bra!


3 kommentarer
e

Fight the (man)power!



Ett tips är Casablanca på Sveavägen. Mycket gammalt. Och nytt.

Linda

Aldrig hört talas om filmen ens, men nu vet jag!;D



Sv: haha värsta skitjobbet, men ett jobb ;) btw när var hur med ht? :S :P

D

aldrig hört talas om filmen. Men fan.. får väl ta å se den nån gång :)