saker som bara sker i mitt liv (en oändlig följetång)

Tulipanens dag, dag 2 - och tusen jävla buketter i minuten som såldes. Jag hade kunnat vara kvar i minst tre timmar till och bara fyllt på och fyllt på. -
 Vilket jag skulle göra på coopen, chefen hade sagt att tulipanvagnen hade levererats och stod bak på lagret i någon kyl.
Sagt och gjort, jag gav mig ut på en lång jakt över hela lagret och gick slutligen in i mjölkkylen, går allra längst in och verkligen spanade över allt efter mina små tulipaner. Hittar dock inga och tänkte återvända till avdelningen - det är då jag upptäcker det, öppna-upp-knappen finns på utsidan, och på insidan (där jag befann mig) behövde man ha ett sånt där flashigt coop-kort som alla anställda har!

Summan av det hela, jag hade i min ivriga jakt på tulipaner låst in mig själv i mjölkkylen!
Och det som kändes som flera timmar, fick jag stå där och försöka att någon skulle se mig genom det lilla plastfönstret, och det är ju inte en vanlig hård dörr, utan utav plast - så man kan ju inte banka!

Efter ett tag kom en anställd förbi och såg mig, öppnade dörren och:
A - Ehhh, hej?! (ser att jag har blomkläder och inte coopkläder på mig)
C -Hej, hejsan!
A - Varför står du här?
C - Jag letar efter mina tulipanvagn, den är liksom lite borta...
A - Du letar efter en Blomvagn, i Mjölkkylen?
C - Jo, jag gör ju det, men här var den inte
A - Nej, jag ser det! (släpper förbi mig)

Och därefter springer jag röd som en tomat tillbaka till min avdelning där jag spenderade resten av passet med att skämmas och hata tulipaner!
2 kommentarer
Linda

haha hjärtat då! Tänk inte på det, snubben hade tydligen noll humor =)

Sophia

Haha.. tur att du inte blev inlåst någon längre period!! Värsta grejen som händer på filmern lixom, stänga in skrukarna i frysboxen lixom!!