små ord som går rätt in i hjärtat

Fick en konversation upprepad för mig igår, mellan ett av mina barn och en annan fröken:

B - Jag tycker Carolina är den allra bästa fröken på att sätta på termobyxor och vantar!
F - Jaha, men så bra då. Men ska du inte ta och säga det till henne?
B - Men vad ska vi göra? Ska vi ge henne en pokal?

Ja, det kan kanske verka lite löjligt, men jag blev så äckligt glad, rörd och fylld med kärlek när jag fick höra det. Hur jävla gulligt är det inte på en skala?
- Och för er som tycker jag är en tönt som blir glad, minns ni själva vilket jäkla dagsprojekt det var att ta på sig alla tunga och tjocka kläder så fort det ringde ut till rast? Juste, då förstår ni själv vilken jäkla fin utnämning jag har fått!

2 kommentarer
Sophia

Supergulligt och fint sagt juh!!! En pokal lixom! Det är det inte alla som får!

Jenny

Vet precis hur det känns. Ett av mina barn sa: Jag tycker du är en vacker och cool fröken. En annan sa till sin mamma: Vet du mamma jag älskar Jenny, hon är så snäll och fin.



Du lär få höra mer trevligheter:-))