smågodis

Ni vet när man står där framför godishyllan, det är extrapris och man låter blodsockret ta över - just vid detta tillfälle ser jag ett otroligt bra arbetstillfälle, en arbetsuppgift som verkligen skulle göra nytta!
- som påpekare!

Nu tänker jag inte att personen ska stå och sålla mellan tjocka och smala gällande vilka som ska få köpa smågodis. Nej nej, utan nu tänker jag mer på någon som säger i snäll men ändå bestämd ton "Men du tänkte väll bara ta tre sorter från början?", "börjar inte påsen bli lite väl tung nu?" eller "tänk på blodsockret för faan!"

Nej, självdiciplin när det kommer till godis är ingen egenskap jag har direkt överdrift av... En sådan påpekare skulle jag behövt igår, för nu sitter jag här med en godispåse stor till ett helt barnkalas och ca 10 sorters godis istället för de tre jag valde ut från början. Behöver jag ens nämna att jag blev så till mig över att nötcreme kommit i lösvikt, att jag välte en skylt?!

2 kommentarer
Sophia

Haha!!! Typ som jag! Alltså, överexalterad, inte påpekare!! Jag kan välja 25 sorter, om jag så är i gång!

Jenny

Ja och det märkligaste är att även om man bara tar sina favoriter så ligger den ändå godis i botten på påsen som man känner sådär för....varför blir det så?