barbiedrog

"Använd detta preparat regelbundet och du blir snyggare, sexigare, kåtare och brunare!" -
- kan låta som en annons tagen ur Barbies veckotidning, men sanningen är den att detta är att preparat som dagligen säljs och köps hem av svenska kvinnor!

Men asså helt jävla ärligt, vart fan är världen på väg?! Kvinnan i programmet som använt detta preparat under flera år - som nu visar sig ha biverkningar som svår hjärtklappning och andnöd - sa med en ryckning av axlarna: Men det lät ju så himla bra!!


Det är i stunder som dessa som jag anser att människans utveckling har gått några steg för långt och åt helvete. Hur mycket jävla dumt kan man upptäcka och utveckla för att paja för kvinnor?
4 kommentarer
Christina Tysklind

Hej igen!



Jag antar att det är melanotan du skriver om? I så fall gör du samma fel som kvällspressen, nämligen att du ägnar dig åt sensationsjournalistik. Några långtidsstudier har inte gjorts och man bör därför vara försiktig med att gå ut med ev. bieffekter. Dels därför att preparatet kan vara direkt farligt, men även för att de bieffekter som först framkommer kan uppfattas som lindriga av vissa och inbjuder till användning.

För att ge dig lite perspektiv på det hela så bifogar jag biverkningarna av Alvedon:

Hudutslag, leverskada, nedsatt njurfunktion.

Allergiska reaktioner såsom nässelutslag, svullnad av ansikte, läppar, tunga och/eller svalg,

ibland med andnöd och sväljningssvårigheter (angioödem).

Och för att inte tala om hur farligt det kan vara att sola sig till en bränna motsvarande några doser melanotan. ;(

Kan även passa på att upplysa dig om att Melanotan har fått stort genomslag bland män i USA. Kolla bara på grabbarna i Jersey Shore, där har du beviset på att män kan vara minst lika dumma och fåfänga som kvinnor. Jag tänkte avsluta med att säga att jag inte förespråkar användning av melanotan på grund av att det saknas långtidsstudier och för att den ger en sliskig och onaturlig solbränna. Detta betyder dock inte att det är ett superfarligt dödsknarkpiller som "pajar för kvinnor".



Ps. svara gärna på min kommentar några inlägg ner:

http://car0.blogg.se/2010/july/kunskap-om-hiv.html#comment

caro - passion for passion

Hej Christina! - jag tycker om dina kommentarer, du är vass och kunnig!



- Jag kan ärligt erkänna att jag bara såg ett inslag på tv, fick ett miniutbrott och bara skrev inlägget. Så det var en ren impuls-skrift!



Jag är väl medveten om biverkningar vad det gäller diverse medicin, jag går själv på en allvarlig behandling, så jag vet hur betäckningar kan se ut.



- jag vet faktiskt inte vad jersey shore är, men självklart kan även män vara dumma nog att använda detta preparat! men i inslaget jag såg nämnde dom bara att reklamen riktade sig till kvinnor, därav min inriktning.



Tack för din kloka kommentar, jag är helt överrens med dig om att detta preparat är fullkomligt befäng, osäkert och onödigt!

Med vänliga hälsningar//Caro



amanda

Här har du en melanotanbrukare. Jajamen, jag har brukat det i snart ett halvår och finner absolut inga problem med det. Det funkar alltså riktigt jävla bra! Blir så trött på folk som skriver ut massa negativt när dom inte har en enda erfarenhet om det över huvudtaget! Solarium är godkänt i sverige, och det är cancerframkallande!? Så melanotan är nog inte så farligt trots allt. Media ska alltid överdriva allting. dom varnar för det men kan inte ge en enda anledning till varför det skulle vara farligt. löjligt värre

Melanotan

Explore <a href="http://www.liquidsun-europe.com/shop/" >liquidsun-europe</a> to Melanotan, Tanning injections,Buy melanotan, Melanotan Store , Buy Tanning injections.