fotboll

I min familj tittar vi inte på sport, det är något utav ett statement jag är uppvuxen med - tills igår. Bara muppar kollar sport så hemma hos mamma försökte vi bestämma oss för vad vi skulle se...

C - Okej, men blir det SATC eller Johan Glans, du får välja!
M - Jamen det är ju VM-final nu Caro!
C - Glans asså? Jag är också sugen på det.
M - Men det är VM! Vi ska titta på det!
C - Men mamma, vi kollar inte på sport i den här familjen. Blire SATC då?
M - Men asså Caro, det är VM-FINAL! Det är historia som skrivs nu, det tillhör allmänbildningen att titta!! (ni som känner henne vet hennes dramaqueen-röst, som användes här!)
C - Vaa?! Då sover jag hellre...

Vi har som sagt ingen koll på sport...
M - Men Caro, vad händer om matchen tar slut, och ingen har gjort mål?
C -Ja, då får dom väl fortsätta spela tills någon gör det, typ som quidditch, hehe!
tre min senare...
M - Om inget utav lagen gjort mål, avgörs matchen med hjälp av straffar( helt innantill)
C - Va bra, sa kommentatorn det nu eller?
M - Nej, för det visste jag nu faktiskt...

Jag somnade långt innan matchen var slut, men vaknar av att kvinnan skriker:
M - Caro!! VI VAAAANN!
C - Vaa? Bläckfisken?
M - Du och din bläckfisk! Nej Spanien vann, vi vann!! (vi är båda wannabe-spanjorskor)
C - Viva España!
M - Så, nu kan du fortsätta sova igen! Viva España!

- var det bara jag som inte såg en enda match utav vm? Det enda jag var intresserad av var bläckfisken! Fast den fick jag ju reda på i lördags natt, så man kan säga att hela vm svischa förbi ljudlöst...
0 kommentarer