kunskap om HIV

Jag hörde ett reportage på P1 idag, jag som aldrig i mitt liv rattat in denna kanal tackar mormor och den dåliga mottagningen - för det var direktsänt från den stora konferansen om HIV i Wien. 

Man uppskattar att över 33 miljoner runt om i världen idag lever med HIV - 10 miljoner beräknar FN ha dött av AIDS innan 2015!
   Forskare vet inte idag vad för slags botemedel som krävs för att ta död på detta virus, men man gör framsteg varje dag och i nuläget finns det bromsmediciner som gör att man kan leva ett nästintill normalt liv.

Därefter blev en HIV-informatör, Lasse Lindberg intervjuad - och jäklar vad han var bra! Han slog huvudet på spiken när det gäller HIV och AIDS - Kunskap!

Kunskap, kunskap, kunskap! Det finns inget viktigare och utan kunskap om sjukdomen, dess biverkningar, spridningssätt och allt annat så kommer den aldrig gå att stoppa!
- och det är detta jag brinner för! Jag skulle gladeligen jobba heltid med att bara informera, diskutera och prata om HIV, i sverige och runt om i världen! För det är viktigt och det behövs. Det är exakt lika viktigt att informera skolungdomar, politiker på riksnivå som byar i södra afrika.


ps. fram tills att jag gjort revolution - se till att använda kondom och ha säkrare sex! För det är det bästa vi kommit fram till hitills!
4 kommentarer
emmablid

sv: oj tack :'-)

Ida

Försökte kommentera inlägget innan, men det fungerade inte=/ Stort grattis på födelsedagen!!! Klart du fick mycket uppvaktning, underbara du=) PUSS

Christina Tysklind

Hej!



Jag är inte helt hundra på att du tillhör RFSL, men jag har fått det intrycket efter att ha läst din blogg nu ett tag. Jag tänkte bara göra dig uppmärksam på något helt absurt jag precis läst, du kanske t.o.m. vill skriva ett par ord om det? RFSL: stoppa utvisning av våldtäktsdömd länk: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=3881041



/Christina

caro - passion for passion

Hej Christina!



Jo, jag är medlem i både RFSL Ungdom och RFSU Stockholm. Vad det gäller artikeln du bifogade, som jag nu läst - och jag är väldigt kluven. Han har begått brott och fått sin dom, som nu enligt mig ska följas. Men jag kan dock förstå motivet till att stoppa utvisningen, då han med största sannolikhet kommer att dömas till döden i sitt hemland. Vilket i sig är så fruktansvärt och oförståligt att det svartnar för ögonen när jag tänker på det!



Så Christina, jag är nog inte rätt person att svara på detta. Jag är stolt medlem av RFSL och står för mycket av deras åsikter och ideér, men i denna fråga är jag totalt kluven. Självklart ska han få sitt straff som han dömts till här i Sverige, men jag är inte helt överrens med tanken på att det även ska innebära dödsstraff enbart för att han utvisas till det landet där det är tillåtet.



Förstår du hur jag resonerar? Det är en otroligt svår fråga att ställning till.



Med vänliga hälsningar// Caro