om kärlek.

Jag och mormor pratar om kärlek när vi får tid, så fort vi blir ensamma brukar jag passa på att ställa frågor, och jag ser hur hon ler och drömmer sig tillbaka. Hon berättar om hur hon och Morfar träffades, hur stilig och fantasisk man han var, vad de brukade göra - när det kommer till kärleken och dessa minnen finns det ingen osäkerhet eller vimsighet över mormor. Det är som att dessa minnen lagratas extra noga för att aldrig falla bort.

De träffades i unga år, när de båda var ute på äventyr och deras vägar korsades när deras båda umgängen skulle stjälva rovor! Efter den dagen var de dem två, genom krig, förflyttning och allt man hinner med under ett äktenskap som varade över ett halvt sekel.

Hon ger mig drömmar, frammålade illusioner och fantasier om en fin kärlek som existerar utanför böckerna, filmerna och musikens värld. En kärlek som bygger på gemensamma känslor, trygghet, tillit och glädje.
1 kommentar
sexleksaker

Jag gillar dig!