sexuellt mönster

Vi människor har ett väldigt stor behov av att kategorisera, stapla i fina högar och ha koll på exakt allt! Ordning och reda, rutiner och mönster som vi dagligen följer. Men gäller detta även när det kommer till valet av sängpartner och kärlekspartner?

Kan man ha olika mönster - ett för kärlekar och ett för ligg? Självklart så har man ju ofta en viss typ man faller för, en viss sorts människor man känner lite extra attraktion för.
- men hur kommer det sig att vi människor är i så stort behov av att kategorisera att det även appliceras när det kommer till sexpartners?

Jag har nog inget mönster, jag kan inte se någon form av röd tråd mellan varken de jag dejtat/haft längre relationer med eller de personer jag bara legat med. Det finns inga starka likheter eller egenskaper som binder den ena samman med den andra. Mitt mönster är nog att de är personer som jag för stunden fallit pladask för och bestämt mig för att ha, och sen har det också blivit så.

Har ni mönster när det kommer till relationer och sexpartners? Är det något ni märker av eller sker det omedvetet?!
0 kommentarer