använd facean rätt!

Nog för att facean är klockrent för att leta reda på gamla skolkompisar och lägga upp roliga festbilder - men det finns ju så mycket andra läckra användningsområden. Här är mina bästa tips:

  • Har du spanat in någon - ta reda på namnet och börja luska reda på personen! Kan du inte hela namnet, sök via gemensamma vänner el andra ledtrådar du samlat på dig. Sökfunktionen är rena guldgruvan!
  • Ragga - gammal flirt, skolkompis el grannens kusin - alla finns på facean. Skicka ett sött meddelande, likea något personen gjort eller skicka en "puff". Perfekta igångstartare!
  • Blivit smittad av en könis och ska uppge gamla ligg för smittskyddslagen? Då är facean oslagbar! Här kan du får reda på allt som behövs, personnummer, adress, gammal skola och annat smaskigt. Jag har själv gjort detta, råkade ut för något och som hämnd angav jag en hel drös med misstänkta karlar! Tanten på ums blev jäkligt impad över min fina faktarika lista jag hade med mig ;)
  • Marknadsför dig själv schyst - om du själv raggar på facean är ju inte chansen omöjlig att du själv blir uppraggad. Så tagga av de värsta fyllekajebilderna och se till att de snyggaste läggs upp!
  • Glöm inte - allt som läggs upp på facen, stannar på facean. Bara ett tips till er paranoida så har FB rättigheterna till alla bilder på sidan, vad dom nu ska ha det till vet jag inte...
1 kommentar
Ida

Jag tror att facebook både hjälpt och stjälpt folk därute;) Härligt att man kan få kontakt med personer som man kanske tappat kontakten med och få reda på vad människor gör idag, men samtidigt har det ju blivit som en drog för många, att man kan snoka för mycket=)



Och tusen tack till dig vännen, men du vet, jag hittar ju bara på - allt jag skriver är lögner:P Sjuk jävel det där. Puss påre!