fina pappa.

Igår när vi satt i bilen kom den stora framtidsfrågan; men Caro, hur ska du göra nu då i framtiden?
- och jag suckade högt inombords för jag trodde han skulle börja tjata om att jag ska bli advokat igen, det var pappas stora dröm att jag en gång skulle bli en stark kvinnorättskämpe!

men istället blev det såhär:
P - Ja, men du ska ju bli sexolog, hur hade du tänkt gå vidare för att bli det? Ska du börja plugga igen eller kan hon(Katerina Janouch) hjälpa dig igen?

- och jag vet faktiskt inte hur många veckor, dagar och timmar det tagit honom att formulera fram dessa frågor och våga ställa till mig. Men jag blev väldigt rörd. Främst för att han äntligen accepterat mitt karriärsval och för att han inte längre hetsar på för att jag inte har någon klockren väg till att bli det. Lilla fina pappa!
0 kommentarer