tre i samma säng...

Såg precis en asspännade dokumentär om polyamorösa människor - "tre i samma säng" som handlade om tre olika familjer som alla valt att leva tre vuxna tillsammans.
- första familjen bestod av en kvinna som var kär i två män, männen hade en "broskärlek" till varandra och låg inte med varandra.
- andra familjen bestod av två bisexuella kvinnor och en man - och alla var kära och låg med varandra
- tredje familjen splittrades för att kvinnan ville ligga runt med andra, och mannen inte ville det.

Jag tycker verkligen att detta är så spännande! Kärlek, sex och relationer i alla former är ju alltid spännande för mig, men just polyamorösa är det något extra läckert med. Kan det kanske ha att göra med att jag aldrig skulle gå med på något liknande själv? Jag skulle kunna ligga runt med flera, nemas problemas - men att blanda in hjärtat och känslor bland flera är inte min kopp te...

Men jag gillar verkligen deras inställning, att det bara är kärlek och glädje, man äger inte varandra och att det inte finns någon svartssjuka, och finns det det så pratar man ut om det. Dessutom så totalälskar jag olika former av regnbågsfamiljer, ju fler desto bättre och mer kärlek blir det! <3
0 kommentarer