varför blir man bakiskåt?

Fick en fråga idag från finaste Ellen, som jag tänkte ta upp här - Varför blir man egentligen bakiskåt?

När man dricker alkohol så vaknar ju hormonämnet dopamin till liv, som gör att vi blir gladare och inbillade lyckliga. Detta hormon bildas det bara en viss mängd av, och sen märker man inte av det något mer.
- men nu var det så jäkla länge sen jag själv var bakis så jag minns faktiskt inte om jag brukade bli extra kåt efter en utekväll...

Men det jag kan tänka mig är att man ligger där, halvdöd brevid någon man tycker om, man är sådär mosig och trött, ingen orkar egentligen anstränga sig och sängen är mysigt varm. Dagen är ändå bortkastad - så varför inte ta till vara på lite mys och passa på att ligga?!

Någon som har bättre svar eller mer erfarenhet av detta, lämna en kommentar!
0 kommentarer