att umgås med ett ex

Varför är det så att när man gör slut, så brukar det ofta vara den person som dumpar som säger "men vi kan vara vänner, jag lovar" - varför säger man så och är det ens möjligt att umgås med sitt ex?

Jag har hängt med några av mina ex till och från, och det har väl varit mer eller mindre lyckat, det har alltid slutat med att något blivit vajsing när det kommer till känslor och hjärtan som dunkar för fel saker.

Men vi säger att man skulle kunna skala bort alla otäcka känslor, obehag, svartsjuka och allt gammalt groll - det är helt och hållet clean mellan två som delat samma hjärta och alla känslor är bortsuddade - skulle det då vara möjligt att umgås? Eller skulle själva glansen med att man har en lång, fin, kärleksfull och kanske lite otäck historia bakom sig döda vänskapen? Eller blir det någon vänskap kvar om man suddar bort historian?

- jag har faktiskt inget bra svar på detta. Men jag tror att om båda verkligen vill bevara och fortlöpa på vänskapen efter att kärlek dött så går det. Men då gäller det att låta tiden gå, gå och gå lite till, alla gamla känslor ska vara döda, begravda och jordsänkta - och sen kanske man kan börja tänka på att bygga vidare på vänskapen.

Vad tror ni - kan man umgås med ett ex? är det ens nödvändigt? går det att bygga vänskap efter att kärleken dött?
0 kommentarer