knäsvag 13åring

Det var schlagerjippo i centrumet där jag jobbade, så jag tog en liten paus för att spana in personen som sjöng, fick syn på Ola och känner hur hjärtat börjar dunka!

På tre sek gick jag från halvdöd 20åring - till en nervös, handsvettande, roskindad och hjärtbankande 13åring! Jag hade lika gärna stått i skärholmens centrum för 7 år sen. Exakt samma känslor som springer runt i kroppen, jag blir sådär töntigt blixtförälskad - och plötsligt kommer jag på mig själv med att ragga någon bekant att fixa en singel åt!

För jag kunde ju inte bara göra det åt mig själv. Nej det hade ju varit för genomskinligt! Slutligen blir det systersonen som blir den lycklige - och jag blir så glad över att jag har någon ursäkt för att få dregla på nära håll, när jag hör hur jippo-ledaren säger "nu är det bara 2min kvar"

- och jag märker hur jag liksom tränger mig! Framför barn! För att komma fram till Ola! I´m telling you, det var helt och hållet mina kåta tonårshormoner som styrde!!

Slutligen, jag är bland typ tre sista som får chansen att stå face to face med det blonda underverket, jag kliver upp på scenen...

O - Tja!
C - Eeeh, Hej hej! (nervös 13åring som pratar)
Japp, den är till min syterson Noa. Och han fyller år, så skriv Grattis så blir han superglad!(20åring)
Åhhh vad bra du var igår!!(återigen 13åring)
O - Tack! Vad glad jag blir när du säger så! Vad snäll du är!
(här dör 13åring av berömmet)
O - Hälsa Noa så mycket!
C - Noa?! Va? Ja juste, Noa ja! Ja men honom ska jag hälsa! (20åring med hjärtklappning)


Och nu undrar jag bara, varför sker detta?! Ja, han är äckligt snygg live! Och han har utstrålning, och hans låt var bra. Men är jag så kändiskåt att jag får hjärtklappning bara för att personen är känd? Eller för att han är så överdrivet snygg och för att malmöska är Sveriges sexigaste dialekt? Finns det någon mer än jag som drabbas av detta så fort söta poppojkar står på scenen?!



ps. undrar vem som blir gladast - systersonen som får en signerad singel, el jag som fått onanimaterial?!
0 kommentarer