logisk kärlek

Berättade för mina söta barn om mitt äventyr igår när jag fick träffa numera en av Sveriges vackraste män, Ola, och vi pratade kärlek, schlager, vem som var sötast och sjöng bäst. Och denna konversation skapades:

B - Vaa!! Så du har träffat Ola! Unstoppable, från melodifestivalen!
C - Jaa! Och han var så sööt!
B - Är du kär i honom nu?
C - Ja, jag blev nog lite kär i honom när han log sådär sött!
B - Aaah, så då är du Olas flickvän nu!

Jag älskar deras logiska sätt att tänka! Självklart är jag Olas flickvän! Jag menar, jag tycker ju han är söt och vi har ju utbytt minst meningar, så varför inte?! I deras värld är kärleken inget jobbigt eller komplicerat, är någon söt så är man liksom tillsammans!

Men om vi ska gifta oss så får han banne mig ta mitt efternamn, aldrig i livet att jag heter Caro Svensson...


Update: idag var det en unge som fick syn på min kalender, där min rödhåriga älskling Erik Hassle nördigt sitter fast på framsidan, och första reaktionen var "vems lilla bok är det som ligger här med sin pojkvän på framsidan?!" - och ja, varför inte? Jag skulle inte för en liten microsekund banga på Sveriges sexigaste man!
Återigen, barns sätt att se på kärlek är logisk och enkel, så varför inte köra på den i praktiken?!
0 kommentarer